For
Centrica / British Gas
Mike Wendland / Produkt Eier
Vicky Brinton / Intern Produkt Eier
Chris Usher / Scrum Master
Paul Lewis / Forretnings Analytiker
Davi Campos / Interaksjonsdesigner
Paul Howels / Lead Front End Dev.
Steeve Vadakkumchery / Front End Dev.
Permy Ghataorre / Front End Dev.
Sal Abuewilly / Front End Dev.
AbduL Rahimi / Front End Dev.
Mike Lemos / Back End Dev.
Chris Olive /Back End Dev.
Leena Kumar / Tester
& meg / Lead Service Designer
Jordan Fisher / Design Director
Cathy Wang / Business Developer
Ville Kurki / Chief Client Officer
Carl Haigney / Global VP Cap Gemini
Dominic Corrigan / Engagement Director
Dom Graveson / CX Principal
Implementere et autonomt designdrevet produktteam – som gjennom sitt arbeide kan vise tilnærming, prosess og metodikk for å utvikle brukerorienterte tjenester. Teamet ble en del av eksisterende produktmiljø og arbeidet sammen med 20 interne og eksterne produktteam – som sammen er ansvarlig for den totale digitale kundeopplevelsen. Målet var å redusere kunders behov for støtte og bidra til økt selvbetjening i digitale kanaler.
Teamets fokusområde var “Identitet” – hvordan brukerne opprettet konto, får tilgang til og er logget inn digitalt på tvers av BG sine digitale tjenester.
Med økende konkurranse i energi sektoren og tiltagende letthet for kunder å skifte leverandør – må bedriften bygge videre på sin sterke og pålitelige merkevare ved å skape produkter og tjenester i verdensklasse.
Hver måned mottar kundesenteret tusenvis av henvendelser av brukere som har problemer med å logge inn eller få tilgang til “min side” og oversikt over sine tjenester, eller møter på problemer ved å registrere en ny konto.