NÅR
2008
2008
Eness
GE Money
A plush textured surface under feet sets the immersive scene for ENESS’ latest digital escapade on the banks of the Yarra River near Melbourne’s Fed Square. Commissioned to conceptualise the ascetic and functionality for ‘a tree of concern’, ENESS delivered, a physical habitat to survey, in more ways than one. This is a participatory event that provokes a stance from individuals regarding their most significant concern for our planet.
Artificial illumination reigns to produce a sublime environment that works diligently to interact with a spectrum of the human senses. An exploration of the space will tap into personal theories relating to natural capital and our worldview in relation to climate change – a term that is embedded with infinite meaning and consequence.
A stylized projected tree, with a dedicated purpose to retrieve vital information of the public’s concern for the future, matures organically in response to a metaphorical fertilizer – insert a leaf and observe
immediate evolution, an engrossing possibility for eco-systems of the world in need of nurturing. This installation serves as a temporary bastion for positive change, treasure your Natural Capital.
Jan 2008 – Melbourne’s Federation Square
[alpine-phototile-for-instagram id=332 user=”edithisdal” src=”global_tag” tag=”byggekunst” imgl=”instagram” style=”wall” row=”10″ size=”Th” num=”30″ highlight=”1″ align=”center” max=”100″ nocredit=”1″]
Publikums egne inspirajonsbilder, delt via den sosiale bildetjenesten Instagram, kombineres med historisk billedmateriale fra inspirasjonskisten. På denne måten vil de besøkendes fotografier sette det historiske materialet inn i nye sammenhenger, bidra til å skape en levende utstilling og illustrere hvordan vi i dag deler inspirasjon.
Bilder som er tagget med #Byggekunst og satt sammen med andre emneknagger slik som #fasade, #kontrast, #lys blir visualisert på en rekke nettbrett plassert fysisk rundt om den historiske kisten.
Det ble utviklet et system som var fleksibeltslik at man lett kunne komponere materialet in situ, slå av og på ipads på ønskede tidspunkter for å øke levetiden på skjermene, og låse dem slik at de besøkende ikke har mulighet til å navigere bort fra billedstrømmen.
Grensesnittet baserer seg på utstillingens visuelle stil kombinert med Instagram.
Fokus på en inkluderende designprosess der man arrangerte en rekke workshops sammen med museet. Utviklet en rekke fysiske og digitale prototyper for å teste ideer og konsepter, og for letter å kunne ha en dialog med museet om løsningene.